

Remco introduceerde tijdens Machevo Connect een nieuw werkwoord: ‘fompen’. Herinnert u zich nog de buizenpost zoals deze ‘vroeger’ werd gebruikt bij de kassa’s in warenhuizen en banken? Men vulde een koker met contant geld of cheque en deze werd door middel van vacuüm of overdruk door een buis verzonden. Even bleef het stil en dan ineens: FOMP! Er kwam een andere gevulde koker retour. Mensen laat je niet ‘fompen’ was de boodschap van Remco. Ofwel blijf bij jezelf. Combineer je passie en je talenten zodanig dat het jou energie geeft. Stap uit situaties die energie vreten, voorkom een burn-out. Confronterend, provocerend, met humor maar ook bloedserieus probeerde Remco de deelnemers te prikkelen en na te laten denken over zichzelf en anderen.
Remco daagde iedereen uit zijn/haar kompas te bepalen en zichzelf de vraag te stellen: Wat houdt mij op koers? Terloops verwees hij naar zijn website www.missionstatement.nl of de app ‘iMission’ die hulp biedt bij het ontdekken van je drijfveren, het formuleren van een persoonlijk mission statement en het ontwerpen van congruente leefregels en goals.
