Na de Algemene Ledenvergadering op 2 december jl. ging direct het evenement Machevo Connect 2014 van start in de zalen van Media Plaza, Jaarbeurs Utrecht. Aan Machevo Connect namen naast Machevo-leden ook relaties van de vakbeurs Industrial Processing deel. Een ideale gelegenheid voor velen om nieuwe contacten te leggen en oude banden aan te halen.
Jacqueline fackeldey (lezing aangeboden door BULK) gaf de aftrap bij Machevo Connect 2014. Zij begon met vragen als: Wat is Social Business en waarin verschilt het van social media? En waarom is Social Business het zakendoen van de toekomst en is de organisatie van de toekomst een Social Business? Ook liet zij foto’s zien van silo’s. Ons welbekend in de branche. Echter zij verbeelde daarmee bedrijfsculturen die bestaat uit koninkrijkjes en silo’s, die mensen belemmeren om buiten de gebaande paden en buiten de bestaande hiërarchie samen te werken. Het afbreken van die silo’s in een organisatie is zeker niet eenvoudig, maar het kán wel. Naast tijd vraagt zo’n ommezwaai volgens de klantropoloog vooral lef.
Remco Claassen (aangeboden door Machevo) nodigde iedereen uit zijn/haar kompas te bepalen en zichzelf de vraag te stellen: Wat houdt mij op koers? Stap uit situaties die energie vreten, voorkom een burn-out. Confronterend, provocerend, met humor maar ook bloedserieus probeerde hij de deelnemers te prikkelen en na te laten denken over zichzelf en anderen. Zie ook: Remco Claassen waarschuwt leden Machevo voor ‘fompen’.
De lezing die daarop volgde was die van Rob Wieringa, project manager Detailhandel Consumer Electronics UNETO-VNI, (gesponsord door easyFairs). Het onderwerp van zijn lezing, was ‘Customer Journey Shopping 2020’. Hij ging in op diverse ontwikkelingen, waaronder de vergrijzing en de trend van consuminderen. Hierbij onderscheidde Wieringa vier typen shoppers: werkers, sporters, tandartsbezoekers en hobbyisten.
Marketing-specialist Hein van de Kerkhof (gesponsord door SolidsProcessing en FluidsProcessing) gaf tien tips om mensen aan elkaar te verbinden en zo kansen te creëren voor de verkoop. Martijn de Weerd, marktmanager Processing & Packaging bij de Jaarbeurs, presenteerde de learnshop ‘Brancherapport Procesindustrie: vertaling van trends naar concrete business leads’. Hierin gaf hij op energieke wijze handvatten voor de vertaling van een doel naar de praktijk.
Na afloop was er voor de deelnemers een hapje en een drankje aan de bar, aangeboden door de Jaarbeurs. Wij danken de Jaarbeurs hartelijk voor alle gastvrijheid en professionele organisatie!
Klik hier voor: presentaties Machevo Connect
Bekijk al het nieuws